INSTAGRAM

TRAVELS

E-BOOK

FASHION

Rzuć wszystko i jedź w Bieszczady

Bieszczady

Mało jest w Polsce, a nawet w Europie, miejsc tak sielskich jak Bieszczady. Dopiero po przemierzeniu kilku bieszczadzkich szlaków zrozumiałam, o co chodzi z hasłem: „ Rzuć wszystko i jedź w Bieszczady”. Już dawno nie byłam w miejscu, które tak bardzo pozwoliło mi oderwać się o rzeczywistości i zapomnieć o wszystkich zmartwieniach.

Wyjazd w Bieszczady był zasłużoną nagrodą za ukończenie szkoły wizażu i stylizacji. Wspólnie z moją koleżanką Natalią, na kilka godzin po rozdaniu dyplomów, ruszyłyśmy autobusem w kierunku Wetliny – najpopularniejszej i najczęściej odwiedzanej miejscowości położonej w sercu Bieszczad.

W Bieszczadach ostatni raz byłam w gimnazjum i strasznie żałuję, że wróciłam tu dopiero po tylu latach. Często szukałam ciekawych i niepowtarzalnych miejsc za granicą, a tymczasem okazało się, że Polska potrafi być równie piękna. Bieszczady to wyjątkowe miejsce nie tylko ze względu na urokliwe miasteczka z czystym, górskim powietrzem, ale również idealny kierunek dla miłośników górskich wędrówek. Długie, lesiste szlaki poprzeplatane siecią dolin i szczytów oraz ścieżki biegnące bezdrzewnymi połoninami to najlepsze lekarstwo dla osób spragnionych sielskich widoków i poszukujących ucieczki od zgiełku dużych miast.

Po kilku dniach spędzonych w Wetlinie jestem pewna, że wrócę tam jeszcze nie raz. Najchętniej jesienią, bo wtedy ponoć wtedy najpiękniej.

Zostawiam Was z naszą fotorelacją ze szlaków. Co prawda jakość z telefonu nie powala, ale mam nadzieję, że wystarczy aby przekonać Was, że warto „rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady”! :)

PRAKTYCZNE INFORMACJE:

Dojazd i transport

W Bieszczadach najwygodniej poruszać się autem, ale jest też możliwość dojazdu autobusem np. do Wetliny albo Ustrzyk Dolnych i korzystania na miejscu z prywatnych busów. W Wetlinie prawie wszystkie busy wyruszają spod punktu informacji turystycznej. Koszt biletu to ok. 5-8 zł/os. w zależności od długości i popularności trasy.
Dojazd autobusem z Krakowa do Wetliny kosztuje 55zł (bilet normalny) i 45zł (bilet ulgowy).

Szlaki

Przez Bieszczady przebiega wiele szlaków i zarówno początkujące osoby, jak i te bardziej wprawione, znajdą tu coś dla siebie.  My wybrałyśmy się na 3 wędrówki. Zaczęłyśmy od bardzo łatwego szlaku z Wetliny na Jawornik, który przeszłyśmy w ok. 1,5h. Następnego dnia zdecydowałyśmy się na bardziej wymagającą trasę, prowadzącą na najwyższy szczyt Bieszczad -Tarnicę (z Wetliny dojechałyśmy busem do Ustrzyk Górnych, stamtąd weszłyśmy na Tarnicę i zeszłyśmy szlakiem na Wołosate, skąd wróciłyśmy z powrotem do Wetliny). Ostatni szlak, jaki przeszłyśmy to ten prowadzący przez Połoninę Wetlińską z legendarnym schroniskiem tzw. Chatką Puchatka. Stamtąd udałyśmy się na Smerek, gdzie podziwiałyśmy bezdrzewne połoniny, a schodząc do Wetliny objadałyśmy się borówkami.

Wejście na szlaki kosztuje ok. 6-8 zł za bilet normalny.

Nocleg

Bieszczady stają się coraz bardziej popularnym kierunkiem, dlatego warto zarezerwować nocleg ze sporym wyprzedzeniem. My skończyłyśmy w schronisku PTTK, bo nie znalazłyśmy innego noclegu i zdecydowanie nie polecam tego miejsca. Chyba, że lubicie wnętrza z czasów PRL i warunki niczym z obozów przetrwania;) Noclegi w schroniskach wahają się w granicach 30-35zł, natomiast w domkach ceny zaczynają się od 40zł/osobę. Możecie zarezerwować też fajny nocleg za pomocą Airbnb, a korzystając z mojego zaproszenia, dostajecie 100 zł na pierwszą rezerwację.

Jedzenie

W Wetlinie jest sporo miejsc, które serwują pyszne, regionalne jedzenie. My codziennie zaglądałyśmy na obiadokolację do jadłodajni „Pod Wysoką Połoniną” (zdjęcie poniżej). Serwują tam bardzo smaczne dania w przestępnych cenach ok. 15-25zł za danie. Wszyscy polecali nam też Chatę Wędrowca i ich legendarne naleśniki, ostatecznie zabrakło nam na nie czasu, ale może Wam się uda.😉

Bieszczady

Dajcie znać, jeśli macie jeszcze jakieś pytania odnośnie wyjazdu. Chętnie poczytam też Wasze komentarze na temat Bieszczad ;)